Repozytorium Instytucjonalne
Akademii Nauk Stosowanych
w Nowym Sączu
dc.contributor.author | Jurkowski, Sławomir | |
dc.date.accessioned | 2024-04-05T08:03:55Z | |
dc.date.available | 2024-04-05T08:03:55Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-65575-78-4 | |
dc.identifier.uri | http://195.117.226.27:8080/xmlui/handle/123456789/688 | |
dc.description.abstract | Niniejszy skrypt został opracowany jako pomoc dla studentów kierunku Informatyka, którzy odbywają zajęcia z przedmiotu „Grafika i komunikacja człowiek – komputer”, realizowanych w Instytucie Technicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Podstawowym oprogramowaniem, na jakim oparty został przedmiot jest Blender 3D, a dodatkowo − w ramach rozwoju umiejętności programistycznych w kontekście grafiki komputerowej − wykorzystywany jest program POV-Ray. Realizacja projektów graficznych z wykorzystaniem przedstawionych oprogramowań ma na celu realizację w ramach przedmiotu efekty kształcenia: • Student objaśnia teorię grafiki komputerowej. • Student używa i analizuje podstawowe algorytmy grafiki komputerowej. • Student planuje i tworzy realistyczne sceny 3D w aplikacjach: POV-Ray, Moray oraz Blender. • Student dostrzega postęp naukowy i technologiczny oraz kreatywnie rozwija metody/ techniki grafiki i wizji komputerowej. Na rynku dostępne są opracowania dotyczące Blendera w wersjach wcześniejszych niż 2.8. Zauważalny jest postęp w zakresie dostępnych narzędzi i funkcjonalności, od wersji 2.8, oraz całkowite przeorganizowanie wyglądu oprogramowania, zastosowanych silników renderujących oraz nazewnictwa i funkcjonalności narzędzi. W tym kontekście zasadne jest udostępnienie studentom praktycznego opracowania do aktualnej wersji programu – 2.9. Opisywany jako drugi w skrypcie POV-Ray, poza stroną internetową twórców i pomocą wewnętrzną oprogramowania, nie posiada natomiast opisu książkowego. Przedstawione w tym opracowaniu materiały, dostosowane do wykorzystania oprogramowania wraz z językiem programowania SDL (Scene Description Language), zostały dostosowane pod kątem wykorzystania inżynierskiego. | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu | pl_PL |
dc.subject | Blender (program graficzny) | pl_PL |
dc.subject | grafika komputerowa | pl_PL |
dc.subject | programy graficzne | pl_PL |
dc.title | Grafika i komunikacja człowiek-komputer : wprowadzenie do oprogramowania wspomagającego modelowanie, animację i rendering - Blender 3D (wersja 2,9), POV-Ray (wersja 3,7) | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |